Amennyiben egy Egyesült Arab Emírségekben elhunyt személy földi maradványait szeretnék szállítani Magyarországra, ehhez halottszállítási engedély szükséges, amelyet a nagykövetség konzuli osztálya állít ki.

A magyar diplomáciai vagy konzuli képviselet az alább felsorolt iratok bemutatását követően tudja kiállítani a halottszállítási engedélyt:

  • a temetkezési vállalkozó igazolása (a holtest és koporsó előkészítéséről);
  • a magyarországi temető befogadói nyilatkozata;
  • a koporsó szállításának módja, a szállítási útvonal, a magyarországi belépési határállomás neve;
  • a magyarországi ügyintéző vagy rokon neve;
  • orvosszakértői igazolás a halál okáról (nem fertőző betegség);
  • EAE külügyminisztériuma által hitelesített halotti anyakönyvi kivonat;

A földi maradványok hazaszállítása, és különösen a fent említett iratok beszerzése nagy tapasztalatot és szaktudást, illetve nyelvtudást igénylő feladat. Javasoljuk, hogy a halottszállítást egy nemzetközi tapasztalattal rendelkező temetkezési vállalatra bízzák. A nemzetközi halottszállítók számára nem jelent problémát a külföldi iratok beszerzése, és a konzuli osztállyal is kiváló munkakapcsolatban vannak, így biztosítva a zökkenőmentes, pontos ügyintézést. Nagykövetségünk a Middle East Funeral Services (MEFS) temetkezési vállalkozással áll kapcsolatban, de természetesen ettől eltérő vállalkozást is megbízhatnak a földi maradványok hazaszállításával.

Itt szeretnénk továbbá felhívni szíves figyelmüket, hogy magyar állampolgár külföldön bekövetkezett halálesetét Magyarországon is anyakönyvezni kell.