Amennyiben egy Egyesült Arab Emírségekben elhunyt személy földi maradványait szeretnék szállítani Magyarországra, ehhez halottszállítási engedély szükséges, amelyet a nagykövetség konzuli osztálya állít ki.
A magyar diplomáciai vagy konzuli képviselet az alább felsorolt iratok bemutatását követően tudja kiállítani a halottszállítási engedélyt:
- a temetkezési vállalkozó igazolása (a holtest és koporsó előkészítéséről);
- a magyarországi temető befogadói nyilatkozata;
- a koporsó szállításának módja, a szállítási útvonal, a magyarországi belépési határállomás neve;
- a magyarországi ügyintéző vagy rokon neve;
- orvosszakértői igazolás a halál okáról (nem fertőző betegség);
- EAE külügyminisztériuma által hitelesített halotti anyakönyvi kivonat;
A földi maradványok hazaszállítása, és különösen a fent említett iratok beszerzése nagy tapasztalatot és szaktudást, illetve nyelvtudást igénylő feladat. Javasoljuk, hogy a halottszállítást egy nemzetközi tapasztalattal rendelkező temetkezési vállalatra bízzák. A nemzetközi halottszállítók számára nem jelent problémát a külföldi iratok beszerzése, és a konzuli osztállyal is kiváló munkakapcsolatban vannak, így biztosítva a zökkenőmentes, pontos ügyintézést. Nagykövetségünk a Middle East Funeral Services (MEFS) temetkezési vállalkozással áll kapcsolatban, de természetesen ettől eltérő vállalkozást is megbízhatnak a földi maradványok hazaszállításával.
Itt szeretnénk továbbá felhívni szíves figyelmüket, hogy magyar állampolgár külföldön bekövetkezett halálesetét Magyarországon is anyakönyvezni kell.